Dlaczego warto inwestować w reklamę AdWords?

Dlaczego warto inwestować w reklamę AdWords?

Reklama AdWords to bardzo skuteczna i efektywna forma promocji firm w Internecie. Dzięki ostatnim zmianom w sposobie wyświetlania linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania stała się jeszcze bardziej atrakcyjna. Dlaczego warto inwestować w tę formę promocji – podpowiadamy w tekście.

AdWords

AdWords to reklama w formie linków sponsorowanych wyświetlanych w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania.  Aktualnie komunikaty reklamowe w tym systemie prezentowane są użytkownikom na początku i końcu pierwszej strony wyników. Google w ostatnim czasie zrezygnowało z wyświetlania reklamy w boksach bocznych, co zdecydowanie wpłynęło pozytywnie na ekspozycję komunikatów AdWords. Teraz są ona znacznie bardziej widoczne dla użytkownika (mimo że w większości przypadków wizualnie od naturalnych wyników odróżnia je tylko oznaczenie „reklama”). Liczba linków wyświetlanych na konkretne zapytanie zależy od zainteresowania firm daną frazą.

Maksymalnie Google pokazuje 4 linki na początku i 4 na końcu strony. Kolejność wyświetlania w tej grupie wyników jest zależna od wysokości stawki, jaką zadeklarowała firma. Oczywiście im wyższa, tym lepsze miejsce w rankingu. Jednakże trzeba pamiętać, że w przypadku linków sponsorowanych zasada „zwycięzca bierze wszystko” nie odgrywa tak dużej roli, jak w przypadku naturalnych wyników, w których o kolejności decyduje skuteczność działań z zakresu SEO. Z badań wynika, że równie często użytkownicy wybierają ostatni link (pierwszy nad wynikami organicznymi), jak pierwszy. Można powiedzieć, że głównym faktorem skuteczności jest tutaj forma komunikatu. Użytkownik, widząc cztery linki, szuka w treści reklamy najlepszej odpowiedzi na swoje zapytanie. Jeśli ją znajdzie i zdecyduje się wybrać stronę w płatnych wyników wyszukiwania, to nie ma dla niego tak naprawdę znaczenia miejsce reklamy w rankingu.

Google AdWords

Dlaczego warto inwestować w AdWords?

  1. Najszybszy sposób na zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwarce w przeciwieństwie do działań z zakresu SEO, na których efekty trzeba czekać przynajmniej kilka tygodni (tak naprawdę żadna agencja nie może zagwarantować klientowi, że jeśli zainwestuje pewną sumę, to zajmie pierwsze pozycje na najbardziej efektywne frazy w branży), przy pomocy AdWords można zaistnieć w wynikach wyszukiwania niemal natychmiast (praktycznie po 15 minutach od zaprojektowania kampanii nasza firma będzie widoczna w wyszukiwarce).

  2. Stabilność – obecność oraz miejsce w płatnych wynikach wyszukiwania zależy tylko od stawki, jaką firma jest w stanie zapłacić za każde kliknięcie (w AdWords mamy 3 opcje w tym zakresie). Zmiany algorytmu wyszukiwarki nie mają wpływu na miejsce wyświetlania reklamy.

  3. Możliwość precyzyjnego targetowania komunikatów reklamowych – dzięki ogromnym możliwościom kierowania reklam (wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania itp.) firma może dotrzeć do wybranej grupy odbiorców. Taki system jest znacznie efektywniejszy, niż na przykład wyświetlanie banera reklamowego przypadkowym osobom odwiedzającym jakiś portal.

  4. Szeroki wybór formatów (tekstowy, graficzny, video) – firma może dostosować format wyświetlanej reklamy do własnych potrzeb i grupy docelowej. Więcej o formatach reklamowych przeczytacie tutaj: http://brand.ceo/pl-pl/kampanie-adwords-jak-zwiekszyc-widocznosc-firmy-w-wyszukiwarce/.

  5. Brak minimalnej bariery wejścia – z reklamy AdWords może skorzystać praktycznie każdy, to forma promocji nie tylko dla globalnych koncernów, ale także (a może szczególnie) dla małych i mikro przedsiębiorstw. Wystarczy naprawdę symboliczny budżet, aby cieszyć się zwiększonym dopływem klientów na stronę.

  6. Firma płaci tylko za efekty – opłata jest pobierana tylko wtedy, kiedy użytkownik kliknie reklamę.

  7. Pełna kontrola nad wydatkami – reklama AdWords to system, w którym firma decyduje o wydatkach w skali dnia i miesiąca. W razie zatorów płatniczych czy jakiś innych trudności finansowych firma może czasowo zawiesić wyświetlanie reklamy lub ograniczyć budżet.

  8. Firma może określić cel kampanii linków sponsorowanych – zleceniodawca, dzięki narzędziom systemowym AdWords może zoptymalizować kampanię linków sponsorowanych pod kątem konkretnego celu (zwiększenie ruchu, wzrost sprzedaży, poprawa wskaźnika konwersji itp.)

  9. Możliwość monitorowania efektów na bieżąco – dzięki funkcjonalnemu panelowi Google AdWords, firma może zarządzać z jednego miejsca kampaniami i monitorować efekty wszystkich (liczba kliknięć reklamy, liczba wejść na stronę, liczba konwersji itp.)

  10. Możliwość wprowadzania zmian w ciągu trwania kampanii reklamowej – dzięki temu firma może reagować na zainteresowanie danym produktem, wydarzenia w sieci i inne okoliczności oraz działania konkurencji.

Podsumowanie

Reklama AdWords dzięki ogromnym możliwościom w zakresie promocji firmy w Internecie powinna być stałym elementem strategii marketingowej firm, które chcą osiągnąć sukces biznesowy.

Previous DODATKOWI POLICJANCI ZASILILI SZEREGI SOPOCKIEJ JEDNOSTKI
Next KRYMINALNI ZATRZYMALI 31-LETNIEGO WŁAMYWACZA

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Ulga na działalność badawczo-rozwojową dla przedsiębiorców rozliczających podatek dochodowy na formularzu deklaracji PIT 36

Od stycznia 2016 roku ulga na nowe technologie została zastąpiona przez ulgę na działalność badawczo-rozwojową (tzw. ulga B+R). Z ulgi tej mogą skorzystać: Podatnicy prowadzący pozarolniczą działalność gospodarczą i opłacający

Strefa Biznesu 0 Comments

Przyszłość polskiej energetyki – rozwiązania Polskiego Funduszu Energetycznego

INNOWACJA, EKSPANSJA I INTEGRACJA TO NAZWA NASZEJ GRY, KTÓRĄ NAZYWAMY BIZNESEM O JUŻ OSIĄGNIĘTYCH SUKCESACH, PLANACH NA PRZYSZŁOŚĆ, NOWYCH PRODUKTACH W OFERCIE I SILE MARKI ROZMAWIALIŚMY Z ROBERTEM ZAGOŻDŻONEM, ZAŁOŻYCIELEM

Strefa Biznesu 1Comments

Z mediów społecznościowych korzysta tylko 15–20 proc. firm. Ich liczba będzie rosła

Odsetek firm korzystających z mediów społecznościowych w Polsce wciąż nie jest wysoki. Mimo rosnącej liczby użytkowników Facebooka, YouTube’a, Snapchata czy Instagrama tylko ok. 15–20 proc. firm wykorzystuje możliwości, jakie te serwisy dają –

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź