Trening siłowy to nie tylko ćwiczenia

Trening siłowy to nie tylko ćwiczenia

Trening siłowy nie powinien opierać się wyłącznie na wykonywaniu cyklicznie tych samych ćwiczeń. Należy zadbać o wiele innych elementów, które sprawią, że nasze działania będą bardziej efektywne. Poniżej postaramy się podpowiedzieć, o czym należy pamiętać rozpoczynając zajęcia na siłowni.

Odpowiednia dieta

Jedną z podstawowych rzeczy, o której należy pomyśleć jest właściwe dopasowanie diety. Jeśli naszym celem jest zwiększenie masy mięśniowej należy zadbać o to by posiłki, które jemy zawierały większą ilość białka, węglowodanów i mikroelementów. Należy pamiętać o tym, że trening siłowy to głównie intensywne ćwiczenia na siłowni, co najmniej trzy razy w tygodniu. W tym czasie organizm spala ogromne ilości kalorii. Dlatego odpowiednia dieta ma decydujące znaczenie. Jeśli nie dostarczymy organizmowi odpowiedniej ilości składników odżywczych proces rozbudowy i wzmacniania mięśni będzie postępował bardzo wolno.

Relaks

Wiele osób, które zaczynają dopiero swoją przygodę z treningiem siłowym, robi wszystko by jak najszybciej osiągnąć widoczne efekty. Niestety zbyt intensywny trening przynosi zazwyczaj odwrotne efekty. Systematyczne ćwiczenia są bardzo ważne, ale równie ważny jest też odpoczynek. Organizm musi mieć czas by się zregenerować po wysiłku. Dlatego trzeba umieć się relaksować. W domowej siłowni powinny znajdować się nie tylko gryfy
i hantle ale również wałki do masażu, maty czy masażery.

Poza tym należy pamiętać, by każdy trening był poprzedzony prawidłowo wykonaną rozgrzewką. Niestety często się o nie zapomina, a jest to bardzo istotny element ćwiczeń. Dzięki rozgrzewce mięśnie i ścięgna stają się bardziej elastyczne i odporne na uszkodzenia.

Urozmaicenie treningu

Kształtowanie i wzmacnianie mięśni nie jest prostym zadaniem. By zwiększyć efektywność treningu warto połączyć ćwiczenia typowo siłowe z innymi rodzajami aktywności fizycznej, na przykład jazdą na rowerze, bieganiem lub pływaniem. Wielu specjalistów zaleca na przykład włączenie do treningu elementów jogi. Pozwala to poprawić równowagę, siłę oraz naciąg.

Trening nigdy nie powinien składać się z jednego rodzaju ćwiczeń. To prawda, że obciążenia sprawiają, że zwiększa się masa mięśniowa, jednak należy też zadbać o mocne stawy i kości oraz stale pracować nad poprawą kondycji fizycznej. Plan treningu musi zakładać harmonijną rozbudowę ciała. Jest to nie tylko bardziej zdrowe i bezpieczne, ale również skuteczne.

Previous Które zestawy klocków Lego warto kupić?
Next Szukanie numeru przez internet coraz łatwiejsze

Może to Ci się spodoba

Następne lata mogą być jeszcze lepsze dla finansów polskiej Ekstraklasy

Jest kilka symptomów, które wskazują, że ten rok będzie dla polskiej Ekstraklasy jeszcze lepszy niż ubiegły – przekonuje Dariusz Marzec, prezes Ekstraklasy. Z raportu EY wynika, że w 2015 roku przychody klubów

Pompka rowerowa

Jazda na rowerze to bardzo dobry trening dla ciała. Pomaga wzmocnić mięśnie i je ukształtować, zwiększa wydolność, poprawia kondycję, ułatwia zrzucenie zbędnych kilogramów, wysmukla sylwetkę, a do tego pozytywnie wpływa

Za tydzień startują igrzyska paraolimpijskie

Do Rio de Janeiro pojedzie prawie setka polskich paraolimpijczyków. Zmagania sportowców będzie można obserwować od 7 do 18 września. W ostatnich tygodniach w internecie i mediach społecznościowych widać rosnące zainteresowanie przygotowaniami do

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!