Zaprojektuj swoją pracę z myślą o papierze

Zaprojektuj swoją pracę z myślą o papierze

Papier jest zasobem. Oprócz tego, że pochodzi (w większości) z drzew, a zatem jest godny ochrony, papier jako znaczący koszt materiałowy druku komercyjnego jest brany pod uwagę. Papier jest kosztowny. Nie marnuj go. W rzeczywistości, czasami jest to dość duża część całkowitego kosztu Twojej pracy związanej z drukowaniem.

Na przykład, jeśli drukujesz 100.000 egzemplarzy 352-stronicowego, perfekcyjnie oprawionego podręcznika, dwie rzeczy należy poważnie rozważyć – i omówić z drukarką – to koszt papieru i koszt wysyłki (oprócz kosztów w przypadku projektów o dużej objętości, długich serii prasowania, papier jest ciężki i kosztuje dużo transportu).

Więc jak zaoszczędzić pieniądze kupując papier do swojego niestandardowego zadania drukowania?

W żadnym konkretnym porządku, oto kilka sugestii:

Rozważ cel pracy

Jeśli wysyłasz zaproszenie na galową kolację fundraisingową, papier musi być doskonały. Jeśli jednak drukujesz wewnętrzny biuletyn dla swoich pracowników, niekoniecznie potrzebujesz najlepszych materiałów do druku.

Nie chodzi tu o konkretny papier, który wybierzesz, ale o twój sposób myślenia. Sugerujemy nawet zapytanie drukarza, jaki rodzaj dodatkowego papieru ma w swoim inwentarzu, być może częściowe zwoje papieru, które mogą nie do końca pasować, ale mogą być idealnie odpowiednie dla wewnętrznego biuletynu.

Zrobiłem to kiedyś dla klientki, która potrzebowała wieszaków do swoich projektów ubrań. Pracowała na własny rachunek, a każdy dolar się liczył. Zrobiłem to, co ale poszedłem o krok dalej. Znalazłam makulaturę (kilka ostatnich nieużywanych arkuszy z kilku rolek w magazynie mojej drukarki), która miała takie samo odczucie, ale była w różnych kolorach: jak pamiętam, różowym, zielonym i brązowym. Po prostu wykopując stosy papieru w drukarni wśród papierów zbyt małych na pełną pracę, dałam mojej klientce tęczę kolorów na jej zawieszki i wizytówki.

Przedyskutuj te opcje z drukarnią. Czasami nawet niewielka różnica w kolorze lub teksturze powierzchni będzie nieistotna dla odbiorców Twojego produktu do druku, ale może zaoszczędzić trochę pieniędzy.

Grupuj swoje miejsca pracy

Kiedy byłem dyrektorem artystycznym/producentem, otrzymywałem coroczną listę ponad 100 publikacji, które musiały zostać zaprojektowane i wydrukowane w ciągu następnego roku. (Nie skorzystałem z następujących rad, ale myślę, że należy rozważyć.)

Lista, którą otrzymywałem, gdy byłem dyrektorem artystycznym, zawierała wiele podręczników, kilka biuletynów, kilka zaproszeń – lista idzie w każdym roku. Naprawdę była to tylko krótka lista różnych rodzajów prac, które zaprojektowaliśmy i wydrukowaliśmy. Zaoszczędzilibyśmy wtedy pieniądze, gdybyśmy pogrupowali te publikacje, według rodzaju, i poprosili o oferty na kilka z nich.

Wydrukowanie tego sugeruje to. Na przykład, mogliśmy opracować specyfikacje dla pięciu różnych biuletynów produkowanych na tym samym druku komercyjnym, wraz z wszelkimi dodatkowymi specyfikacjami druku, i rozłożyć je na dwanaście miesięcy w ustalonym wcześniej harmonogramie.

Dobra wiadomość jest taka, że drukarnie w takiej sytuacji mogą często zapewnić ogólny rabat na dodatkową, regularną pracę, a czasami mogą nawet udzielić rabatu na dany zapas papieru w oparciu o większe zaangażowanie w dłuższym okresie czasu. Można przypuszczać, że można negocjować warunki, które wiązałyby się z jedyną płatnością po zakończeniu każdej pracy.

Zła wiadomość jest taka, że wymaga to dalekowzroczności i przemyślenia. W czasach, gdy byłem dyrektorem artystycznym, wszystko zawsze się spieszyło, więc nigdy do końca nie robiłem tego, co proponowałem. Ucz się na moim błędzie.

Rozmiar papieru i rozmiar stanowiska pracy

Nieuchwytnym celem gospodarki papierniczej jest całkowita eliminacja odpadów. Chociaż nigdy do tego nie dojdzie, pozwoli to zaoszczędzić papier (a tym samym pieniądze), aby rozważyć rozmiar plakatu, ulotki lub strony książki do pracy, którą projektujesz. Nie chodzi tylko o indywidualny rozmiar strony, ale także o to, ile kopii można otrzymać na kartce prasowej.

To się trochę komplikuje, gdy rozmawiamy o podpisach prasowych, więc zaczniemy od krótkich ofert pracy.

Załóżmy, że drukujesz teczkę kieszonkową (zanim zostanie przekształcona z płaskiego arkusza prasy w rzeczywistą teczkę). Kiedy zdejmiesz ubiegłoroczny model, zobaczysz, że kieszenie mają zakładki z klejem i inne małe klapki i występy, które zmieniają niezmontowaną teczkę kieszonkową w znacznie większy płaski element na arkuszu do prasowania.

Jeśli Twoja drukarka może dać Ci wyobrażenie o rozmiarze arkusza prasy (na podstawie rozmiaru prasy, której będzie używała), to możesz zobaczyć, że na jednym arkuszu prasy możesz mieć (na przykład) dwie takie płaskie, rozłożone teczki kieszonkowe (łącznie ze wszystkimi zakładkami i klapkami, które będą musiały być złożone i przyklejone).

Idealna sytuacja jest taka, że gdy rozłożysz dwie z tych folderów na arkuszu prasy (co nazywa się impozycją, a co jest zadaniem, z którym poradzi sobie Twój sprzedawca druku komercyjnego), będzie tylko wystarczająco dużo miejsca na spady, paski drukarki (cele kolorystyczne i takie), a margines chwytaka (chwytak wyciąga arkusz prasy przez prasę) – i nic więcej. Nie ma odpadów. To jest idealne. Jeśli współpracujesz z drukarnią, aby określić najlepszą prasę, najlepszy arkusz druku (zarówno jego rozmiar, jak i dostępność na rynku) oraz najlepszy rozmiar dla płaskiej pracy drukowanej, często możesz zminimalizować ilość odpadów papieru. A to może prowadzić do oszczędności kosztów papieru.

Podpisy prasowe

Wszystko to staje się nieco bardziej skomplikowane, gdy produkujesz pracę z wieloma podpisami. Na przykład, jeśli drukujesz 32-stronicową broszurę zszytą siodełkiem, prawdopodobnie będzie ona składać się z dwóch 16-stronicowych podpisów prasowych, z których każdy będzie miał po osiem stron na każdej stronie arkusza prasowego.

Każdy podpis prasowy będzie stanowić jeden przejazd prasowy. Każdy podpis (osiem stron z każdej strony arkusza) będzie idealnie pasował do arkusza prasowego, bez żadnych odpadów. Oznacza to, że nie będzie nic innego jak tylko spady prasy, paski drukarki i cele kolorystyczne oraz margines chwytaka. Aby tak się stało, należy określić rozmiar każdej strony broszury i umieścić ją na arkuszu druku.

Na przykład, jeśli Twoja książka ma format 8,5″ x 11″ i masz cztery strony w poprzek o dwie strony w dół po każdej stronie arkusza (osiem stron, cztery powyżej, cztery poniżej i ten sam numer z tyłu arkusza), musisz mieć co najmniej 34″ w poprzek (4 x 8,5″ na szerokości arkusza prasy) i 22″ w dół (2 x 11″ na długości lub głębokości arkusza prasy). Dodatkowo potrzebne jest miejsce na margines chwytaka, paski kolorów drukarki, spady, itp. Jeśli Twoja drukarka jest w stanie przepuścić arkusz druku o wymiarach 25″ x 38″ przez prasę (bardzo prawdopodobne), jesteś złoty. Nie masz prawie żadnych odpadów.

Porozmawiaj ze swoją drukarką. Pobierz te specyfikacje i dopasuj je do preferowanego rozmiaru strony książki i sprawdź, czy wszystko pasuje do arkusza druku. Jeśli nie, zapytaj drukarkę o to, jak bardzo musisz zmniejszyć rozmiar strony (czasami tylko nieznacznie).

Przyznane, to zakłada 16-stronicowy podpis. Niektóre podpisy książkowe to cztery strony, niektóre osiem, niektóre nawet 32 strony. Czasami Twoja drukarka drukuje nawet dwa egzemplarze tego samego (często czterostronicowego lub ośmiostronicowego) podpisu na kartce z prasą. Ale to przynajmniej jest punkt wyjścia do dyskusji z drukarką. Przydatne jest również, aby zacząć rozważać rozmiary prasy i rozmiary papieru do drukowania, jak również rozmiary wykończenia publikacji, które projektujesz i drukować. W dłuższej perspektywie, to rozszerzona świadomość zaoszczędzi Ci pieniędzy.

Co możesz zrobić, aby uniknąć popełnienia tych błędów? Pobierz szablony i broszury i dowiedz się wszystkiego, co możesz wiedzieć o współczynnikach proporcji (długość do szerokości), wymaganiach dotyczących rozmiaru, gramaturze papieru, tym, jak utrzymać maszynowość i automatyzację przesyłek pocztowych oraz jak uzyskać największe rabaty pocztowe.

Więcej na http://singlembyc.pl/

Previous Jaka jest cena wstawienia sztucznego zęba?
Next Czym zajmuje się marynarz na statku? Sprawdź najczęstsze obowiązki!

Może to Ci się spodoba

Life&Style 0 Comments

Rodzaje programów terapeutycznych

Badania naukowe nad leczeniem uzależnień zazwyczaj klasyfikują programy na kilka ogólnych typów lub sposobów. Podejścia do leczenia i poszczególne programy nadal ewoluują i różnicują się, a wiele programów nie mieści

Life&Style 0 Comments

Morski wystrój mieszkania – jakie dodatki stworzą morski klimat w domu?

Zasłony w marynistyczne pasy, turkusowa zastawa, a może coś bardziej odważnego, jak morskie ściany? Sprawdź, jak łatwo poczuć się w swoim domu jak na Santorini. Nie trzeba dekorować mieszkania całkowicie

Life&Style 0 Comments

Dziwię się ludziom, którzy boją się mówić o swoim wieku

Blogerka twierdzi, że doskonale czuje się w swoim wieku. Według niej 40 lat to obecnie najlepszy wiek zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet. Jej zdaniem społeczne postrzeganie młodości zmieniło się istotnie w ciągu ostatnich

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź